4 vežbe koje će vas spasiti proširenih vena: Posle 20 dana vene se povlače, a otok i podlivi nestaju

Foto: Penn Medicine Foto: Penn Medicine

Mnogi pate od proširenih vena, a često je ova bolest uslovljena slabim venama, sedenjem ili genetikom.

Kada se pogođena vena proširi, njeni sudovi postaju tanki, noge počinju da natiču i bole, teško se hoda, a bolno je i sedeti. Venski odlivi mogu se tretirati jednostavnom vežbom.

U ovom tekstu naučićete kako prepoznati varikozne vene u početnoj fazi i šta se može preduzeti u sprečavanju komplikacija.

Prvi znakovi varikoznih vena:

    

    • Izražena vaskularna mreža pojavljuje se na bokovima i nogama,velike vene poprimaju plavkast ton;
    • Bol se oseća periodično u predelu gležnja, posebno nakon napora;
    • Uveče noge su natečene, osećate umor nogu;
    • Noge postaju teške ako dugo stojite ili sedite;
    • Pojavljuju se grčevi tokom noći.

Kako sprečiti varikozne vene

Odlična prevencija varikoznih vena je:

      • Vreme provedeno u sauni, na otvorenom suncu, u toploj kupki. Sve to dovodi do smanjenja venskog tonusa i posledične stagnacije krvi u nogama;
      • Nošenje odeće koja ne sputava kretanje (ne previše uska i bez uskih elastičnih traka);
      • Nošenje cipela bez visokih potpetica radi smanjenja opterećenja na nogama;
      • Normalizacija telesne težine (smanjite pritisak na nogama);
      • Bilo koji sport - trčanje, plivanje, vožnja biciklom i td.

   

Vežba koja sprečava proširene vene

Redovno izvođenje ove vežbe sprečiće razvoj proširenih vena ili usporiti njihovo širenje. Gimnastika uključuje sledeće vežbe:

1. Sedite na stolicu, ispravite leđa, spojite noge, klackajte se na stopalima (peta - prsti) i tako 20 puta.

2. U stojećem položaju pridržavajte se rukama za neku čvrstu podlogu, a zatim se klackajte na stopalima (peta - prtisti) i tako 20 puta.

3. Stanite pravo i naslonite se na zid. Ruke ispružite ispred sebe u nivou ramena. Klackajte se od peta do prstiju i tako 20 puta.

4. Stanite pravo, udahnite i sa udisajem propnite se na prste, dok ruke podižete uvis. Zatim izdišite, vraćajući se na pete i spuštajući ruke.

(Stil.kurir.rs)