2 nedelje sam izbacila slatkiše iz ishrane i smršala 4 kilograma: Evo 5 pravila kojih sam se pridržavala

Da li ćete mi verovati ako vam kažem da mi se organizam preporodio kako sam prestala da jedem slatkiše?

Foto: Shutterstock Foto: Shutterstock

Nedavno me posetila prijateljica koju dugo nisam videla. Iznenadila sam se kako izgleda dobro. Što bi se reklo: izgleda zdravo-mršavo! Kaže mi da je prestala da jede šećer. Tako jednostavno! 

Fascinirano sam je pitala kako je to uspela, a ona kaže da postoji 5 koraka kojih se treba pridržavati:

   

1. korak - testirajte se i konsultujte lekara

Svako mora da zna kakvo mu je zdravstveno stanje. Obavezno posetite gastoentrologa i endokrinologa, bez obzira da li imate neke simptome bolesti. Zdravlje mora da vam bude, ako ne na prvom mesto, onda barem važno!

Mnogi ljudi koji imaju jaku želju za slatkišima, pate od nedostatka hroma, a da to nisu ni znali.

2. korak - upitajte se zašto toliko volite slatkiše?

Kada shvatite šta se dešava u vašem telu, onda ćete lakše da sankcionišete pojedine navike. Na primer, da li ste  znali da hormoni stvaraju našu želju za slatkišima? Kada jedemo, proizvodi se hormon zasićenja - leptin. Taj hormon daje mozgu signal da organizam ima dovoljno hrane, zbog čega smo siti. Ali čim jedemo slatkiše i druge ugljene hidrate, leptin se blokira.

A tu je još jedna stvar: kada jedete šećer ili druge ugljene hidrate, osećate nalet energije zbog glukoze. Ali tada dolazi do pada šećera u krvi, mozak šalje signal da morate jesti nešto drugo. Stoga, ako ste popili sok i pojeli kolačić, ubrzo ćete hteti i nešto slano, čak i ako niste gladni.

Sada znate zašto je bitno rešiti se slatkiša!  Zato što oni povećavaju apetit.

3. korak - Eliminisanje šećera!

Valjda  vam je sada jasno zašto šećer mora da se isključi iz ishrane? U potpunosti! Ako samo smanjite unos slatkiša - ništa nećete postići, vremenom ćete se vratiti na staro. Potrebno je isključiti običan šećer, ali i one takozvane skrivene šećere. Ti skriveni šećeri se nalaze u kozerviranoj hrani, piću, pahuljicama, sokovima, jogurtu, hlebu i td...

 

Ograničite unos skroba, instant žitarice, hleb, testeninu što je više moguće. Med i sušeno voće izbacite. Jedite samo seznosko voće i to u malim količinama. Vlakna uzmite iz svežeg povrća.

4. korak - uključite u ishranu zdrave masti

Sećate se leptina i toga kako reaguje na zdrave masti? E, to znači da možete jesti ribu, piletinu, jaja, slaninu (u normalnim količinama) i da ne ogladnite brzo!

Zbog toga sam umesto ovsene kaše sa medom i voćem, prešla na doručak koji je obuhvatao slaninu i jaja. Zbog takvog doručka nisam osećala glad sve do ručka! 

Znači, ako se odreknete šećera i ništa drugo u ishrani ne promenite - gladovaćete. Ako se odreknete šećera, a ubacite zdrave masti - bićete siti i zadovoljni do ručka. 

5. korak - pređite na zdrave slatkiše

Ja imam jednu naviku zbog koje sam sama sebe navukla na slatkiše. Tačno u podne pijem gorku kafu i jedem nešto slatko. Ali sada to nisam smela. Onda sam odlučila da pređem na zdrave slatkiše koji se prave od urmi ili od zaslađenog susama. Ponekad jednostavno pojedem kockicu crne čokolade  uz kafu. 

  

Moje iskustvo:

Prošla sam kroz ovih 5 koraka opisanih u članku. Za samo 2 nedelje izgubila sam 4 kilograma. Osećala sam se mnogo bolje. Tada je gubitak kilograma išao sporije: 

3-4 nedelje: - 1 kg

Ishod: - 5 kg za mesec dana bez sporta i gladi! Nije loše!

Osim gubitka kilograma, evo šta se još desilo:

  • Osećala sam se dosta zdravije.
  • Bolje sam spavala.
  • Koža mi se znatno očistila.
  • Ujutru sam imala više energije.

Ali to su samo moja iskustva. Ako imate bolji predlog kako izbaciti šećer iz ishrane, podelite to sa nama u komentarima ispod teksta.

Izvor: Stil